Youtube Facebook Twitter

Τετάρτη

Πεζοπορία
Παλαιοχώρι-Σέλμα-Στραβοπόταμος (10km)

• Μετά την Καστάνερη φτάνουμε στη τοπόθεσια Παλαιοχώρι όπου και αφήνουμε το αυτοκίνητο σε ένα απο τα δύο λυόμενα του Δασαρχείου Γουμένισσας. Αφήνουμε την άσφαλτο και μπαίνουμε αριστερά (απέναντι απο το ξύλινο λυόμενο και ανηφορίζουμε), αφήνοντας το δεύτερο λυόμενο στα αριστερά μας.
  • Προχωράμε πάνω στον δασικό δρόμο ώσπου φτάνουμε στο υψόμετρο 1.345μ. στην τοποθεσία Σέλμα όπου και αφήνουμε τον χωματόδρομο για να πιάσουμε το μονοπάτι στα δεξιά μας. Από το σημείο αυτό  έχουμε καταπληκτική θέα της Τζένας και της κορυφής του Πάικου 'Γκόλα Τσούκα'.
  •  Ακολουθούμε τη σημματοδότηση με τις κίτρινες σαλαμάνδρες του Ορειβατικού της Γουμένισσας. Κατηφορίζουμε για 2.5 χλμ περίπου ώσπου φτάνουμε σε παλιό τρακτερόδρομο που έχει μετατραπεί σε νεροφαγιά και τον ακολουθούμε για 800μ.
  • Φτάνουμε σε χωματόδρομο ο οποίος πάει αριστερά προς την τοποθεσία Βαλεόρβο και εκεί κάνουμε δεξιά. Φτάνουμε στην άσφαλτο και την διασχίζουμε προς τα αριστερά για να μπούμε και πάλι σε χωματόδρομο που έπειτα απο πολύ λίγα μέτρα μας οδηγεί στην τοποθεσία Στραβοπόταμος που βρίσκεται το ομώνυμο ρέμα και ο χώρος αναψυχής.
  • Από την άκρη του χώρου αναψυχής ξεκινάει το μονοπάτι Πριματάρι το οποίο είναι θεαματικό, καθώς περνάει με οκτώ γέφυρες το ρέμα, στο τελευταίο κομμάτι της διαδρομής, μήκους 3.5 χλμ. Το μονοπάτι τερματίζει στο παρατηρητήριο που έχει μια εξαιρετική θέα στη χαράδρα του Στραβοποτάμου και βρίσκεται πάνω στον ασφάλτινο δρόμο που οδηγεί απο την Καστάνερη στα Μεγάλα Λιβάδια.

Σημείωση : Εαν δεν θέλετε να περπατήσετε τα περίπου 4 χλμ της ασφάλτου πίσω προς το Παλιοχώρι, θα πρέπει να έχετε αφήσει ένα απο τα αυτοκίνητα σας στην τοποθεσία του Παρατηρητήτριου Στραβοποτάμου πριν ξεκινήσετε απο το Παλιοχώρι την πορεία σας.

Προφήτης Ηλίας-Πόρτες-Στραβοπόταμος (10km)

Προφήτης Ηλίας-Στραβοπόταμος (12km)

Η διαδρομή ξεκινάει από το εκκλησάκι Προφήτης Ηλία έξω από την Καστανερή και αποτελεί κομμάτι της ημιμαραθώνιας διαδρομής Πάικου. Είναι σημματοδοτημένο από το Ορειβατικό της Γουμένισσας με τις χρακτηριστικές κόκκινες και κίτρινες Σαλαμάνδρες.

• Διανύουμε 500μ άσφαλτο με κατεύθυνση προς Μεγάλα Λιβάδια και μπαίνουμε δεξιά σε χωματόδρομο. Σε λίγα μέτρα βρίσκουμε το μονοπάτι αριστερά, το οποίο κινείται σε πλαγιά με χαμηλή βλάστηση και μας βάζει στο δάσος. Έχοντας διανύσει 1.800μ και καλύπτοντας 116μ ανάβαση, αρχίζουμε να κατηφορίζουμε προς το ποτάμι, κινούμενοι σε μια απότομη πλαγιά που θέλει προσοχή. Στο km 2,5 υπάρχει διχάλα όπου ακολουθούμε το μονοπάτι δεξιά προς το ποτάμι. Φτάνουμε στο ποτάμι στο km 3,3 και περνάμε απέναντι από την ξύλινη γέφυρα.
  • Ανηφορίζουμε ένα απαιτητικό μονοπάτι για 900μ μέσα στο δάσος.Στο km 4,2 φτάνουμε σε χωματόδρομο καλύπτοντας 181μ ανάβαση και κατευθυνόμαστε δεξιά για 300μ. Στο km 4,5 μπαίνουμε ξανά σε μονοπάτι το οποίο σε 1.000 μ μας ανεβάζει 160μ υψόμετρο και μας οδηγεί σε άνοιγμα στο km 5,5.
  • Κάνοντας δεξιά ακολουθούμε παλιό χωματόδρομο για 1.100μ κερδίζοντας άλλα 140μέτρα υψόμετρο. Στο km 6,7 πιάνουμε δασικό δρόμο προς τα αριστερά ο οποίος κινείται κάτω από την κορυφή Καντατσι χωρίς ιδιαιτέρες κλίσεις.
  • Στο km 9 μπαίνουμε αριστερά σε μονοπάτι και κατηφορίζομε προς το μονοπάτι Πριματάρι. Κατεβαίνουμε 120μ υψόμετρο σε 300μ περίπου μονοπατιού και βρίσκουμε  δασικό δρόμο στο οποίο στρίβουμε δεξιά και σε λίγα μέτρα μπαίνουμε στο μονοπάτι Πριματάρι (Στραβοποτάμου). Κινούμαστε κατά μήκος του Στραβοπόταμου περνώντας τον δεξιά-αριστερα με οκτώ γέφυρες, στο ομορφότερο ίσως κομμάτι της διαδρομής, ως το km11 όπου και φτάνουμε στή θέση αναψυχής ‘Στραβοπόταμος’. Εκεί τερματίζει η διαδρομή.

Σημείωση : Εαν δεν θέλετε στο τέλος της διαδρομής να περπατήσετε επιστρέφοντας στην αφετηρία απο άσφαλτο, θα πρέπει πριν τη έναρξη, να φροντίσετε να αφεθούν αυτοκίνητα στο σημείο τερματισμού της πορείας, δηλ στο σημείο ΣΤΡΑΒΟΠΟΤΑΜΟΣ ή στην έναρξη του χωματόδρομου προς τη θέση ΒΑΛΕΟΡΒΟ.

Δύο Ποτάμια-Καστανερή (7 km)

Ο δρόμος που οδηγεί απο την Γουμένισσα στο χωριό Κάρπη, περνάει απο την τοποθεσία Δύο Ποτάμια. Απο εκεί ξεκινάει ο λεγόμενος Παλιός Συμμαχικός Δρόμος ο οποίος και οδηγεί με σταθερά χωμάτινη ανοδική πορεία έπειτα απο  7 χλμ στο χωριό Καστανερή, ένα απο τα γραφικότερα χωριά του Πάικου. Η ομορφιά της διαδρομής θα σας αποζημιώσει!

• Φτάνοντας στην τοποθεσία Δύο Ποτάμια, περάστε την δεύτερη ξύλινη γέφυρα που θα συνατήσετε στα αριστερά σας
  • Πίσω απο το μεγάλο ξύλινο κιόσκι θα δείτε την πράσινη ταμπέλα της ποδηλατικής διαδρομής που ξεκινάει απο εδώ.
  • Ακολουθείτε τον ασαφή ανηφορικό χωματόδρομο ακολουθώντας την σηματοδότηση της ποδηλατικής διαδρομής.
  • Η υψομετρική διαφορά που θα καλύψετε είναι απο τα 250μ στα 900μ
  • Με ένα χαλαρό ρυθμό, σε δύο με δυόμιση ώρες περίπου θα είστε στην Καστανερή.
  • Μπορείτε να επιστρέψετε απο τον ίδιο δρόμο, σε μια χαλαρή κατάβαση έπειτα από μια στάση στην Καστανερή και τα ταβερνάκια της.

Πριματάρι-Στραβοπόταμος (3.5 km)

Το παλαιότερο σημματοδοτημένο μονοπάτι της ανατολικής πλευράς του Πάικου είναι αυτό του Πριματαρίου ή Στραβοποτάμου

• Λίγα χιλιόμετρα μετά την Καστανερή (περίπου 8) αφήνετε το αυτοκίνητο σας στο ξύλινο παρατηρητήριο που θα συναντήσετε στα δεξιά του δρόμου. Η θέα απο εκεί προς το φαράγγι του Στραβοποτάμου είναι αξέχαστη.
  • Στα αριστερά του παρατηρητηρίου ξεκινάει το μονοπάτι το οποίο για την πρώτη μισή ώρα και μέχρι την πρώτη γέφυρα είναι κατηφορικό.
  • Το μονοπάτι είναι μοναδικής ομορφιάς και σας δίνει τη δυνατότητα να περάσετε το ρέμα του Στραβοποτάμου οκτώ φορές πάνω απο τις ξύλινες γέφυρες που κατασκεύασε το Δασαρχείο Γουμένισσας
  • Έπειτα απο 3.5 χιλιόμετρα και περίπου μια και μισή ώρα σε πολύ χαλαρό ρυθμό, με εναλλασόμενες κλίσεις καταλήγουμε στο χώρο αναψυχής Στραβοπόταμος όπου υπάρχουν εγκαταστάσει για πικ-νικ.
  • Μετά απο ξεκούραση και ένα μικρό γεύμα (που έχουμε μεριμνήσει να πάρουμε μαζί) ξεκινάει η επιστροφή απο το ίδιο μονοπάτι προς την αρχική θέση του παρατηρητηρίου.

στοιχεία επαφής

mem_img  Ξενώνας Δημοσθένης

home_icon  Κουντουριώτου 17
  61300  |  Γουμένισσα - Κιλκίς

img1 info@dimosthenis.gr

img2  (+30) 23430 41302
  (+30) 23430 43371

Η επιχείρηση ενισχύθηκε για τον εκσυγχρονισμό της στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ψηφιακή Σύγκλιση».

hotel 2 3

Με τη συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.